Magento E-commerce Specialist

Op zoek naar een Magento Specialist met technische know-how en hands-on ervaring. Directe verbetering van uw webomzet realiseren?

Stap 1: Magento technisch analyseren en stabiliseren

Technische analyse:

  • Is de software zelf up-to-date (Magento) en zijn alle Patches geïnstalleerd?
  • Worden de laatste versies van PHP, MySQL, Apache, Nginx, Redis, Varnish gebruikt?
  • Op wat voor server draait de shop en zijn de instellingen geoptimaliseerd voor Magentogebruik?
  • Wordt er al gebruik gemaakt van een SSL certificaat en voldoet deze aan de laatste vereisten?
  • Zijn de laadtijden binnen de verwachting? Als de cache is geactiveerd nooit langer dan één seconde wanneer je deze voor de tweede keer opvraagt (met browsercaching uitgeschakeld).
  • Logs controleren: Zijn er vreemde meldingen, waarschuwingen of errors. Doorgaans vergt fout-afhandeling de nodige performance - naast dat je site dus ergens niet goed werkt.
  • Zijn er modules geïnstalleerd die conflicteren met elkaar?

Overige Technische vraagstukken met betrekking tot de veiligheid en continuïteit:

  • Zijn de nodige veiligheidsaanpassingen gedaan (downloader verborgen, admin-url aangepast)
  • Worden er backups gemaakt van het systeem?

 

Technische aanpassingen

  • Aanpassen van de serverinstellingen of eventueel een verhuizing naar een server met instellingen die zijn geënt op Magento gebruikt en waar de nodige tools beschikbaar zijn. Dit betekent tools voor monitoring, debugging, logging en beheer.
  • SSL certificaat installeren (Let's Encrypt) en site https maken.
  • Standaard snelheidsverbeteringen uitvoeren. Logs en Reports uitschakelen.
  • Veeleisende weinig gebruikte functionaliteiten uitschakelen zoals bijvoorbeeld Product vergelijking en de Wishlist.
  • Afbeeldingen optimaliseren, optimale maximale grootte bepalen. (losless optimalisatie)
  • Hulpsoftware installeren: Redis, Varnish (Full Page Cache), PerconaDB (verbeterde MySQL).
  • Hulp modules installeren: AoE_Scheduler, Modman, Aschroder_SMTP

Stap 2: Orderflow traject doorlopen

Zodra de website gestabiliseerd gaan we het bestelproces testen.  Als we klaar zijn hebben we in twee stappen gezorgd dat 1.) verkeer niet onnodig afhaakt omdat de site traag is en 2.) verkeer niet afhaakt omdat ze de afrekenpagina niet kunnen vinden.

 

  • Kan ik de producten makkelijk vinden? (Via de zoekfunctie maar ook via het menu)
  • Op de product pagina: Is het duidelijk wat de voorraad van het product is?
  • Is het duidelijk wanneer het product geleverd wordt en wat de verzendkosten zullen zijn?
  • Kan ik makkelijk zien hoe ik contact opneem met de webshop als ik een vraag heb?
  • Kan ik zien met wat voor bedrijf ik te maken heb?
  • Is het duidelijk op welke manier ik een product zou kunnen betalen?

Let op dat elke onbeantwoorde vraag een extra reden is om een bestelling niet te plaatsen.

 

 

P010 Digital Media
Honingbijstraat 139
3061VZ Rotterdam